Satış Konusunda Yapılmaması Gereken 6 Hata

YSM F.360 Bulut ürünü 2 ayda 722 KOBİ’ye ulaştı
1 Ağustos 2013
Ramazan Bayramınızı Kutlar Huzur, Sağlık ve Esenlikler Dileriz
5 Ağustos 2013
Hepsini göster

Satış Konusunda Yapılmaması Gereken 6 Hata

Çoğu zaman yazılan teknikleri ve taktikler bilmemize rağmen, satışta performansımız farklılık göstermiyor.
En iyi satıcılar ise herkesle diyaloga girip, güven oluşturup satışa ikna edebiliyor. Satış hususunda yapılan en çok  6 hatayı yapmamak, satış kariyerinizde size hem zaman, hem de daha kısa sürede daha çok satış yapmanızı sağlayacaktır.

Satış bir ikna bilimidir ve insan faktörü en önemli unsurudur.
İnsanlar ürün almazlar, insanlar güven alırlar.
İyi satıcılar güven ortamı oluşturmadan satışa başlamazlar.
Satışın itirazdan sonra  başlayacağını bilirler.

1. Müşteri Adayından Daha Çok Konuşmak
Xeroxun araştırmalarına göre, 3 veya daha fazla ihtiyaç, bir satış esnasında belirlendiğinde satış yüzdesi artmaktadır.
Müşteri adayı problemlerini anlatacak fırsatı bulmalı. Satışta dinlemek en kritik ve en önemli unsurdur. Satış elemanı müşteriyi ne kadar az dinler ise o kadar az güven verir. İlk 30 dakikada zamanın yüzde 80’ini dinleyen satıcılarda başarı oranı çok yüksek bulunmaktadır. Ayrıca, konuşmamızı 30 saniye ile sınırlandırmalıyız. TV reklamları 30 saniyedir. Dikkatimiz düşündüğümüzden daha kısadır.
2. Müşterinin Ne İstediğini Tahmin Etmek
Elinizde yalnızca çekiç taşırsanız, her şeyi çivi olarak görürüsünüz. Çivinin bu hafta popüler olması müşterinin satın almasını gerektirmez. Ne kadar tecrübeli olursanız, o kadar tahmin yanılgısına düşersiniz. Bugün müşteriler ile güven ilişkisi kısa vadeli satıştan çok daha önemlidir.
İyi satıcılar bazen, rakiplerinden almanın daha doğru olduğunu söyleyecek kadar kendilerine güvenirler, ama her zaman  müşteriye ileride dönüp, ilişkilerini satabileceklerini bilirler. Uzun vadeli ilişki uzun vadeli satış demektir.

3. İtiraz Yoksa Satış Potansiyeli Yok Demek
Müşterinin itiraz edebileceği sorulara konuşmanın başında cevap vermek sıkça yapılan hatadır.
Bu şekilde satış baştan kaybedilir.
İtirazlar satışların vazgeçilmez parçasıdır.
İnsanlar satın almaya bayılırlar, ama insanlar satıcıların satmak istediği gibi değil, kendi almak istedikleri gibi satış yapılmasını isterler.

4. Satışta Hedef Ve Aday Belirlememek
Her şeyi herkese satamazsınız. Randevu almadan veya ziyaret etmeden önce Bu ürüne veya hizmete kimler ihtiyaç duyar veya fayda sağlar sorusunu sormanız çok önemlidir. Doğru kişi ve ihtiyacı olana satış yapılmalı, aksi takdirde sadece zaman kaybediyorsunuz demektir.

5. Gereksiz Müşteri Adaylarını Arayıp, Sonuçlandıramamak
Satıcılar zamanlarının yüzde 80’ini müşteri kovalayarak, yüzde 20’sini gerçek satış zamanında geçirirler. Müşterilerinizi doğru soru ve güven ilişkisi oluşturmadan belli bir zaman diliminde satışı sonuçlandıramamak ve askıda bırakmak sıkça yapılan bir hatadır. Müşteriler Biraz düşünmem lazım diyerek en değerli zamanınızı öldürürler. Doğru ilişki kuran satıcıyı kimse kaybetmek istemez. Başından Hayır cevabı almak çok daha iyidir, ama bu cevabı alsanız bile ilişkinizi devam ettirmeye gayret edin.

6. Zamanınızı Alacak Müşterilerle Zaman Kaybetmek , Potansiyel Listesini Oluşturamamak
İyi dinleyen, doğru soruları sorup ürünle ihtiyacı belirleyen satıcılar, satış oranları her zaman rakiplerinden fazla olacaktır.
İyi satıcılar zaman kaybetmeden mümkün olduğu kadar çok adayla temasa geçerler.
Fırsatlarını arttırırlar. Standart satıcılar herkesle görüşüp gerçek ihtiyacı olan alıcılarla güven ilişkisi kuramayarak fırsatı kaçırırlar.
Ne kadar çok kontak, o kadar çok satış fırsatı demektir.

Teknolojinin ilerlediği, ulaşımın güçleştiği, rakiplerin ise her alanda çoğaldığı çağımızda ürün yerine güven ilişkisi satan, müşterisinin ihtiyaçlarını dinleyen, doğru zamanda doğru kişiyle irtibata geçen ve itirazlara profesyonelce cevap verebilen, kendine zaman ayıran ve hedefe kitlenen satıcılar daha başarılı olacaklardır.

Rakipler yukarıdaki hataları her zaman yapacaklardır. Rakiplerin sayısı çoktur.
Ama gerçek rakip azdır.
Yaptığınız hataları azaltarak gelecek yıllarda rakiplerinizden daha başarılı olmak elinizde.

Kaynak : Anonim

Paylaş