Sıkça Sorulan Sorular

pir-satafatli

SORUN   1     : Excel ile yapıyorum tüm işlerimi. Niye YSM.PIR programını alayım ki?

ÇÖZÜM 1       : Haklısınız. Excel kullanımının çok pratik olmasının yanında belli avantajları varken, dezavantajları da var. Örneğin; kişiye bağımlılık yüksek, bunun yanısıra o kişinin bilgisayarına bağımlılık yüksek, nitekim formatlama veya virüs bulaşması durumlarında şantiye veri kayıplarını  çok duyduk müşterilerimizden. Verilerin merkezi ve tek bir noktadan yönetilebilir olmamasından dolayı; doğruluğundan şüpheli verilerin varlığının çok olması, maliyet ve karlılığın ön muhasebeden bağımsız yürütülmesi, tüm veriler entegre olmadığından şantiye şantiye ve parça parça bir sürü dosyada ve bilgisayarda olmasından dolayı da bir çok sorun oluşmakta. Riski ve gidişatını yönetimin anında görememesi ve genel anlamda yönetim raporlaması problemi, vb. problemler her gün yaşadığınız problemler. Bu sorunlardan kurtulmak için YSM.PIR programının ihtiyacınız olan modüllerini ihtiyacınız kadar alabilirsiniz. Kullanım şekliniz Yerinde (satınalma) veya Kiralama (bulutta kiralama) abonelik modeli ile kullanabilirsiniz.

SORUN   2     : Ön muhasebe (Logo, Mikro, vb.) ticari programım var, niye YSM.PIR alayım ki?

ÇÖZÜM 2       : Bu programda ön muhasebenin yanısıra işinizle ilgili iş süreçlerinin tümünün takibine yönelik ekranlar (fonksiyonlar, raporlar ve grafikler) mevcut. Yani bahsettiğiniz ticari programlarda olan ve hergün kullandığınız temel ihtiyaçlar varken buna karşın, YSM.PIR’e ait spesifik özellikler söz konusu ticari paket programlarda yok. YSM.PIR’de her aşamanın malzeme, tutar, termin (zaman), miktar, para, vb. tüm bilgilerinin takibi en güzel şekliyle var. % bazında malzeme, işçilik, adam saat ve tutar bazında kolayca görülebilirliği ve yönetimi kolaylaştırıcı uyarılarıyla birlikte var. Hatta fayda/maliyet analizleri ve her türlü uyarı mekanizmaları da cabası.

SORUN 3  : Ön muhasebe (Logo, Mikro, vb.) ticari programıma nasıl entegre olacak, 2 kere veri girmem mi gerekiyor? Niye gireyim ki?

ÇÖZÜM 3       : Yerinde (satınalma) modeli kullanımda entegrasyon hizmeti satınalma şekliyle sunulurken, Kiralama (bulutta kiralama) abonelik modeli ile kullanımda ise entegrasyon hizmeti mevcut değildir. Eğer yaygın kullanılan bir ERP programınız var ise ve veritabanı da erişime açıksa (şifreli değilse) entegrasyon yapılması mümkündür. Entegrasyon modülünden hazır olanı almanız veya değilse yazdırmanız kafidir.

SORUN  4      : Eski verilerim ne olacak? Veya mevcut yürüyen projelerim ne olacak?

ÇÖZÜM 4   : Eğer istediğimiz formatlarda (Excel, XML, vb. EDI formatta) verilerinizi hazırlayıp sunabilirseniz; toplu yükleme hizmeti satınalması istemeniz durumunda,  sisteme bir sefere mahsus toplu olarak yükleyebiliriz. Eğer bu formatta sunmanız mümkün değilse de geriye dönük verilerin tek tek manuel girilmesi gerekmektedir.

SORUN  5      : Genel Muhasebe sisteminizde yok. Resmi muhasebeyle entegre olabilir mi?

ÇÖZÜM 5       : Ön muhasebe kısmındaki istediğiniz işlemleri genel muhasebeye fiş olarak dönüştürebilirsiniz. Bunun için veritabanınız erişime açıksa (şifreli değilse) entegrasyon yapılması mümkündür. Entegrasyon hizmeti satınalmanız kafidir.

SORUN  6      : Yazılımın bana genel olarak ne faydası olacak?

ÇÖZÜM 6       : Ana paketin içinde aşağıdaki ana modüller var.

  • Maliyet hesabını en baştan doğru yapıp, bütçeyi fikslemek ve dışına çıkmamak
  • Verimlilik ve zaman kazancı
  • Şantiye kaybettiklerinizi minimuma indirip kazanca (kara) dönüştürmek
  • Teklif Hazırlık Yönetim Sürecini iyi yöneterek kaçan işleri azaltmak
  • Planlama Süreci Yönetimi (Plan / Keşif / Bütçe / İş Programı / Nakit Akış)
  • Satınalma Yönetimi Sürecini iyileştirip, satınalma kayıplarını azaltmak
  • Lojistik Takip ve Ambar-Depo Yönetim Süreci ile stok kayıplarını azaltmak
  • Maliyet ve karlılıkta sapmaları izlemek, planlama ve riski iyileştirmek
  • İş akış ve onay mekanizmalarından yararlanmak

Aklınıza  takılan diğer soru-ve-talepleriniz için tıklayınız.

SORUN  7      : Beni rakip firmalardan nasıl ve ne şekilde farklılaştırıp, öne geçirecek?

ÇÖZÜM 7       : Özellikle Taahhüt ve YapSat sektörü tamamen bir karmaşanın yönetilmesi işi. İnsan kaynağı sorunları başta olmak üzere finansal sıkıntıların da yoğun olduğu, en zor ve en çetin rekabetin yaşandığı sektörlerden biri. YSM.PIR ile bu zorlukları kısa zamanda aşarak; maliyet yönetimi, kar yönetimi gibi konularda rakiplerinizden önüne geçebilirsiniz. Ayrıca kurumsallaşma, sistematiklik ve disiplinli bir iş sistemi kurma düşünceniz varsa YSM.PIR ile entegre çalışan bir çok çözüm paketimiz bulunmaktadır. BİZ YSM; olarak sadece yazılımcı değiliz. Ayrıca hayalinizdeki şirketiniz için bir çok konuda yazılımlarımızı destekleyici eğitim ve danışmanlık faaliyetleri de yürütmekteyiz.

Yazılım ve yazılım dışı tüm ihtiyaçlarınız için tıklayınız.

SORUN  8      : Ne kadar zamanda devreye alabilirim? Faydasını görmeye ne zaman başlarım?

ÇÖZÜM 8       : Zaman konusu tamamen aldığınız çözüme, pakete ve içeriğindeki modüllere bağlı. En az 1 hafta içinde kullanıma geçersiniz. Hafta hafta her kullanıma geçen modül ile en az 2 ay kullanıp, 60 günü devirmeniz halinde o modüllerin işletmenize olan direkt ve endirekt katkılarını görmeye başlarsınız. Geçmişe dönük veri girişini de bu süreçte manuel yaparsanız veya toplu olarak YSM’ye yaptırırsanız; o  kadar ay geriye/eskiye dönük hareketler dahil işletmeniz ve biten, devam eden, başlayacak olan tüm işlere/şantiyelere fiili hakimiyetiniz artmaya başlar. Maksimum kontrolü yakalayana kadar devam eder.

Sistematik olmayan her işiniz zamanla adım-adım yoluna girer. Bu konuda dikkatli ve disiplinli çalışan bir ekibe her zamankinden daha fazla ihtiyacınız olacaktır. Personel konusunda yardımcı olduğumuz şirketler bulunmaktadır, lütfen talepte bulununuz.

Aldığınız riskleri yönetmenize hep birlikte katkı sağlamış olacağız. YSM.PIR paketi genel anlamda şirketinizin büyüklüğüne göre 2-8 haftada ortalama 10 iş günü sürebilecek bir implementasyon metodolojisiyle devreye alınabilmektedir. Zaman yinede kapsama ve şirketinizin o anki konjonktürel durumuna göre değişebilir. İş yoksa çok hızlı, iş çoksa daha yavaş devreye alınabilmektedir.

SORUN  9      : Bana yani bizim şirkete ne tasarruf sağlar?

ÇÖZÜM 9       : Yazılımlarımız hem görünen (direkt) hemde görünmeyen ve yansıtılmayan (endirekt) faydalar sunmaktadır. Nasıl derseniz örneğin merkez giderleri şantiyeye çoğunlukla maliyet ve karşılık hesaplarında yansıtılmaz veya nisbi olarak onaylanmaz. YSM.PIR de bu imkan sağlanarak sizin önünüze projenin gerçek maliyet ve de efor yükünü koymaktadır.

YapSat ve Taahhüt işlerinde nakit akışı en sıkıntılı konulardan biridir ve YSM.PIR deki kadar güzel ve net bir çıktı başka yazılımlarda neredeyse hiç yoktur.

Ayrıca YSM.PIR kaybettiklerinizi de kazandıran bir programdır. Yani bir nevi para geri dönüşüm programıdır YSM.PIR.

Nasıl derseniz; malzeme, işçilik, verimsizlik, stok durumu, vb. bir çok konuda yönetim olarak hızlı olmanızı, acilen ve öncesinde (insiyatif alarak) proaktif olarak müdahale etmenizi, gidişatınızı doğru yönetmenizi sağlar. Eğer proje ve rakam olarak bize bilgi verirseniz size oransal ve tutarsal olarak daha net tasarruf avantajlarını sunabiliriz.

YSM.PIR ile sunduğumuz; en büyük tasarruf kalemimiz zamandır. Aynı şeyi bir çok dosyaya veya deftere yazmaktan kurtulacaksınız, işi bir kez yapacak ve sisteme bir kez ve doğru olarak gireceksiniz. Hem hatadan/hatalı-veri’den kurtulacaksınız; hem de zaman tasarrufuyla birlikte iş yükünüzü de azaltmış olacağız böylece.

Size daha fazla ve daha rahat kullanabileceğiniz daha dingin çalışabileceğiz zamanı sağlıyoruz. Ayrıca size mekan bağımsızlığı da sağlıyoruz. Bir restoranda veya hava alanında uçak beklerken bile sisteme (telefon veya tabletten) girip o anda istediğiniz veriye ulaştırabiliyoruz sizi. Ki bu özgürlükten daha büyük ne değer olabilir ki?

Bunlar kesmedi, daha fazla bilgi lazım, tatmin olmadım diyorsanız tıklayınız. 

SORUN  10    : YSM.PIR Benim firmama özel olabilir mi? Rakiplerim kullanmasın?

ÇÖZÜM 10     : YSM.PIR paket bir uygulama ve proje/şantiye bazlı çalışan tüm sektörlere özel geliştirildi. Sektörün gelişimine ve büyümesine katkı sağlayacak bir çözüm. Rakiplerinizin kullanmayacağı gizlilik gerektirecek çok özel uygulamalar size özel ve gizlilik anlaşmalarıyla geliştirilebilir, onun dışında münhasırlığa yönelik özel bir yaklaşım söz konusu değildir.

SORUN  11    : Diyelimki size veya firmanıza veya çalışanınıza bir şey oldu? Nasıl destek alıcam?

ÇÖZÜM 11  : Firmamız kurumsal bir firma ve sorumluluklarını yerine getiren bir firma. Ticari hayatı devam ettikçe de her geçen gün daha iyi bir seviyede bu görevini yerine getirmektedir. Bu hayatı sona ererse sizin firmanızın başına gelse ne olacaksa aynısı olacak demektir. Bu durumdan da zarar görmeyeyim diye düşünen firmalara özel anlaşma karşılığında kaynak kodlarımızı belirli sıklıkla müşterimize sözleşmeye uygun şekilde teslim ediyoruz.

SORUN  12    : Başka kullanan kimler var? Referanslarınız? Biz kobay mı olacağız?

ÇÖZÜM 12     : YSM.PIR ve diğer tüm ürünlerimize ait genel referans listesi web sitemizde bulunmakta ve belirli periyotlarla da güncellenmektedir. YSM.PIR ürünü geliştirilirken farklı büyüklük ve sektörde konuyla ilgili 22 firma ile çalışılarak AR-GE süreçleri yürütülmüştür. ÜR-GE faaliyetleri aşamasına gelindiğinde ise bu sayı 49 olarak gerçekleşmiştir.

Kobaylık vb. durumlar söz konusu değildir. Her şirketin ürünü gibi biz de müşterilerimizden gelen geri bildirimlerle ürünlerimizi her geçen gün daha da mükemmelleştiriyoruz. Beğenmediğiniz yerler olursa da bu mükemmellik yolculuğuna sizinle birlikte çıkmış oluruz. Var mısınız bu yolda birlikte yürümeye?

SORUN  13    : Sürekli YSM’ye para verecek miyiz? Satış sonrası çekip gidecek misiniz? Süreç nasıl işleyecek? Her istediğimize para alacak mısınız? 

ÇÖZÜM 13     : Yazılım ürünlerimiz aldıktan sonra 1 yıl süreyle garantilidir. Ek sözleşme gerektirmez. Yerinde (satınalma) modeli kullanımda sonraki yıllarda bakım destek sözleşmesi ile hizmet sunulmaktadır. Kiralama (bulutta kiralama) abonelik modelinde ise modül ve kullanıcı sayısı aynı kalmak üzere her yıl aynı ücret alınır, sadece yeni yılda TL üzerinden enflasyon farklı ek olarakta yansıtılır. Ürünlere ait taleplerin incelenmesi KOÜ Teknopark’taki AR-GE birimimizin sorumluğundadır. Ücretlendirilmesi veya yazılıma bedelsiz eklenmesi oradan gelecek geri bildirimlere göre yapılmaktadır.